Friday, April 4, 2008

LANGKAWI WATER FESTIVAL 2008

Pesta Air Malaysia 2008 di Pantai Chenang, Langkawi anjuran Majlis Tindakan Pelancongan Langkawi (MTPL) yang sedang berlangsung dari 4-6 April 2008 di Pantai Chenang dan sekitar perairan Pulau Langkawi. Seperti acara mengail ikan tenggiri dan sauk sotong yang lalu, pesta air ini juga mendapat kerjasama bantuan komunikasi radio dari Persatuan Radio Amatur Melayu Utara Semenanjung Malaysia (ASTRA).

Penulis bersama Pak Wan Shahril 9W2XCO dari MTPL sempat menyambut ketibaan rombongan rakan-rakan ahli radio amatur di Jeti Kuah, Langkawi pada petang Rabu 2/4/2008. Mereka terdiri dari Tuan Haji Shafie 9M2SO, Pak Saidin 9W2ZT, Pak Zainal 9W2ZAJ, Pak Long Lah 9W2OP, Pak Cot 9W2PCS, Pak Bismi 9W2BMR dan Pak Amir Nizar Bashah 9W2ANB. Terima kasih banyak kepada Pak Cot yang bersusah payah membawa buah tangan untuk penulis. Rakan-rakan ham lain yang tiba kemudian ialah Pak Zul 9W2FLY, Tuan Norahim 9W2OCD dan Pak Zek 9W2ZEC.

Sekalung TAHNIAH dan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua rakan-rakan ahli radio amatur yang bersusah payah datang dan berpanas di tengah lautan menjalankan tugas bantuan komunikasi kepada acara-acara yang dipertandingkan.

Terima kasih juga kepada Repeater Gunung Raya yang telah berfungsi dengan amat cemerlang sekali. Terima kasih juga kepada Cikgu Mahtar 9W2JML yang bersusah payah berusaha membaiki dan menaikkan kembali tiang antenna yang patah serta bermurah hati membeli bateri baru untuk repeater G. Raya.

No comments: