Monday, March 23, 2009

LANGKAWI DAN LABUAN DALAM KENANGAN

Lebih 6 tahun dulu penulis diarahkan berhijrah dari Alor Setar untuk bertugas di Pulau Langkawi manakala adinda Ishak 9W2IMR diarahkan berhijrah dari Subang untuk bertugas di Pulau Labuan. Sungguhpun jarak kedua dua pulau tersebut mengikut Google Earth 1,709 km namun jarak yang jauh terasa didekatkan dengan kemudahan internet yang tersedia. Dengan kemudahan Skype, Yahoo Messenger dan lain lain yang percuma terasa bagai duduk bersebelahan saja. Bergayutlah di USB phone atau microfon seberapa lama yang larat siap dengan gambar webcam lagi.


Masa berlalu begitu cepat sekali, penulis di Langkawi selama 6 tahun 8 bulan terasa seperti baru saja. Sampai masa diarahkan pula berangkat pulang ke Sungai Petani di tanah besar, begitu juga adinda Ishak di Labuan yang dua bulan awal telah berangkat pulang ke Subang semula. Sempena cuti sekolah selama seminggu baru baru ini sempatlah keluarga penulis dan keluarga adinda Ishak bertemu eyeball di Sungai Petani dan di rumah ibu mertuanya di Kg. Telok Tenggiri, Padang Sera.


Mengambil peluang dan kesempatan yang ada penulis telah memohon bantuan bang Amir 9W2USF untuk memasang set radio dan kelengkapan antenna pada Toyota Unser 9W2IMR. Penulis dan adinda Ishak mengucapkan berbanyak banyak terima kasih kepada bang Amir yang pulon sungguh membuat pemasangan dan setting hingga waktu senja. Hanya Allah saja yang dapat membalas segala kebaikan bang Amir.

1 comment:

9w2pfs said...

salam contact perdana