Thursday, January 1, 2009

9W2KMC BERPINDAH KE SUNGAI PETANI

23 Disember 2008 Hari yang di tunggu telah tiba, lori jabatan dari tanah besar telah tiba di dermaga Tanjung Lembung, Langkawi. Setibanya lori di kediaman penulis di kuarters JPS Langkawi, kerja kerja mengangkat barang ke dalam lori terus dijalankan oleh rakan rakan setugas. Menjelang tengah hari semua kerja kerja angkat mengangkat selesai dijalankan, meninggalkan beberapa barang yang tidak muat lori kepada jiran. Alhamdulillah semua urusan berkaitan pihak kastam berjalan lancar tanpa masalah besar. Tidak banyak yang dapat dihidangkan kepada rakan rakan yang membantu sekadar nasi gulai ayam kampung sahaja dan air kotak sahaja. Sebelah petang berurusan pula dengan pejabat TNB dan Bekalan Air untuk urusan pemotongan bekalan dan penutupan akaun. Akhir sekali membeli tiket feri jam 4.30 petang untuk belayar pulang ke tanah besar bersama keluarga dan bermalam di kediaman baru di Taman Dahlia, Sungai Petani.

24 Disember 2008 Jam 2.00 petang lori yang membawa barang-barang pindah selamat tiba di kediaman baru penulis, rakan rakan JPS Sungai Petani membantu menurunkan dan mangangkat barang barang masuk ke dalam rumah.

Penulis mengucapkan berbanyak banyak terima kasih kepada semua rakan rakan yang membantu dalam urusan perpindahan dari Pulau Langkawi ke Sungai Petani. tanpa bantuan rakan rakan urusan tersebut tidak akan berjaya. Hanya Allah Ta'ala sahajalah yang dapat membalas segala jasa dan kebaikan yang anda semua lakukan. Segala budi dan jasa anda semua akan tetap dikenang selamanya.

No comments: