Wednesday, February 27, 2008

PPD LANGKAWI MENGORAK LANGKAH KE DUNIA RADIO DUA HALA

Pejabat Pelajaran Daerah Langkawi telah mengorak langkah ke dunia radio dua hala dengan mengadakan Kursus Pengendalian Dan Komunikasi Radio Dua Hala Untuk Guru-Guru Sukan Dan Kokurikulum Daerah Langkawi pada 24 dan 25 Februari 2008 lalu di Pejabat Pelajaran Daerah Langkawi.

Kursus yang diuruskan oleh 9W2JML Cikgu Mahtar b. Hj. Desa selaku Penyelia Sukan PPD Langkawi telah dihadiri oleh seramai 22 orang guru-guru sukan dan kokurikulum sekolah-sekolah seluruh Langkawi. Penceramah jemputan yang telah hadir ialah 9M2PZ En. Abd.Manan dari Perlis, 9W2AZE Cikgu Aziz, 9W2CRM Cikgu Roslan dan 9W2USF En. Amir dari Alor Setar. Inilah pertama kali penulis dapat bertemu Pak Manan yang selama ini hanya dapat mendengar suara sahaja.

Adalah diharapkan semoga dalam RAE siri 1/2008 nanti akan bertambah ramai dari kalangan guru yang lulus dan mendapat sayap untuk sama sama memeriahkan ruang udara amatur.

1 comment:

Anonymous said...

Planet Ham is a website designed to aggregate blogs produced by Amateur Radio enthusiasts. The aim is to provide a central directory of Amateur Radio blogs.
The backend of the website is based on PlanetPlanet, which fetches syndication feeds such as RSS and Atom from subscribed blogs.
http://www.planetham.com/
To add your blog to the Planet Ham feed please email the web address to webmaster@planetham.com

73
iz8ftw
Fabio